Luang Prabang, Vang Vieng en "the loop" - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Annemiek Duuren - WaarBenJij.nu Luang Prabang, Vang Vieng en "the loop" - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Annemiek Duuren - WaarBenJij.nu

Luang Prabang, Vang Vieng en "the loop"

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

11 Februari 2014 | Laos, Thakhèk

Hai,

Luang Prabang is echt mijn stad. Prachtige ligging aan de mekong en met franse invloeden, erg relaxed. De eerste dagen samen met Simon beetje het stadje verkend en op de 3e dag komt Bredan (Aussie die ik in Thailand heb ontmoet) ons vergezellen. Gaan de dag erna naar de Pak Ou Caves, beetje toeristisch en de tocht met de boot ernaar toe was mooier dan de groten zelf maar toch een leuke excursie. Dag erna samen met Brendan scooter gehuurd en naar de Kuang Si Watervallen geweest, Leon je had gelijk....ook erg prachtig. De andere dagen bestaan vooral uit relaxte dagen en erg gezellige avonden.

Op de 31e vertrekken we met zn 3en naar Vang Vieng waar we rond de middag aankomen. Brendan was er al eens geweest dus wist een goed Guesthouse. Dag erna lekker in een hangmat aan de rivier gechilled, just living the good live :). En dan is het eindelijk tijd om te gaan tuben...geweldig. Met een grote band de rivier af en daar een paar barren af. Helaas waren we beetje laat dus moesten ons haasten om de laatste bar te halen en op tijd de tube weer in te leveren, waren iets te laat dus kregen helaas niet onze hele deposit terug. Die avond met een aantal mensen op stap geweest die we daar hadden ontmoet. Dag erna naar de Blue Lagoon, een prachtige plek om even bij te komen van de heftige avonden. Simon vertrekt morgen naar Vietnam dus sluiten de avond goed af :). Brendan en ik hadden besloten na een paar tips om de volgende dag een ballonvaart te maken om de prachtige omgeving eens van boven te bekijken en het was het meer dann waard. Helaas wel kort, na 30 minuten gingen we alweer landen en we hadden de sunsetvaart geboekt maar waren voor de sunset alweer beneden...ach...dan de sunset maar vanaf het restaurant zien, de rets van de vaart was prachtig geweest. We plakken er nog 1 dagje aan om de dag erna eens goed te gaan tuben gezien de vorige keer erg kort was...dus volgende dag weer met de band op pad wat uitmonde in een grote groep van 14 man die aan elkaar vastgeklampt probeerde het einde van de rivier te halen....en we did. Uiteindelijk 5 minuten voor tijd terug om de tube in te leveren en uiteraard die avond met zn allen op stap....

De transfer naar Vientiane duurt 5 uur en het is niet meer dan een stopover daar er niet veel te doen is..wat vreemd is aangezien dit de hoofdstad is van Laos, maar het stelt allemaal niet veel voor. Dus dan maar lekker uitgebreid uit eten en een massage...ook niet verkeerd.

Daarna door naar Thakek om "the Loop" te rijden. Een route van ca. 450 km in +/- 3 dagen met de scooter door een prachtig landschap om diverse grotten te bezoeken met als hoogte punt de Konglor Cave. Een 8 km lange grot compleet in het donker met een stromende rivier in het midden. Je gaat dan in een 2 uur durende boottrip door de grot met alleen een hoofdlampje op... Super ervaring...ook de rest van de dagen (afgezien van de pijn aan je kont na een paar uur op een scooter). Hebben de alleen de laatste dag platte band gehad en duurde uiteindelijk 1 uur om een mechanic te vinden en een ander uur om het te vervangen maar hebben het gered...mede dankzij de goede drivingskills van Bredan, alleen had ik dit nooit gedaan...en uiteraard thanks Emmy en Merlijn voor de tip :).

Vertrekken vanmiddag naar het meest zuidelijke punt van Laos, de 4000 islands om daar even goed bij te komen en te relaxen van alle drukke dagen...can't wait.

Schrijf snel weer een update...en ik hoop dat het lukt om foto's te uploaden...

Dikke kus voor allen

• 11 Februari 2014 - 09:36

Kim:

Weer een mooi verhaal Twin!! Wat een prachtige tijd maak je daar toch mee... Om jaloers op te worden ;-).

Blijf genieten! Veel liefs Theo, Kim en Sam

• 11 Februari 2014 - 10:10

Tineke Brouwer:

Wat een belevenissen Annemiek, ik hoop dat je als herboren terug komt,en aan je toekomst kan gaan werken.ik verheug me op je kookkunsten.veel liefs,en geniet maar lekker.

• 20 Februari 2014 - 21:18

Karin En Tom:

Leuke verhalen en niet te vergeten prachtige foto's!
    We hopen weer snel van je te horen. Knuffels uit de metropool Andelst-city