Cooking class, Mahout training & Gibbon Experience - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Annemiek Duuren - WaarBenJij.nu Cooking class, Mahout training & Gibbon Experience - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Annemiek Duuren - WaarBenJij.nu

Cooking class, Mahout training & Gibbon Experience

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

26 Januari 2014 | Laos, Luang Prabang

Sawadee Ka,

De tijd vliegt hier, kan niet geloven dat er al 3 weken voorbij zijn.
De kookworkshop was erg leuk maar errug veel. Ik eet hier niet super veel, alleen ontbijt, en meestal of een late lunch of een vroeg diner...het is maar hoe je het bekijkt. Maar tijdens de kookworkshop gingen we van 9 tot 3 uur, dus in relatief korte tijd, 7 gangen koken....en ook op eten...pff. It was christmas diner all over again...echt teveel. Maar erg leuk. Daar een leuke Engelse meid leren kennen waar ik die avond mee op pad ben geweest. De dag erna naar een Olifantenpark geweest waar ik de hele dag werd opgeleid als mahout, een traditionele olifanten trainer. Wat een gave dag. Je leerde alle woorden om de olifant te laten knielen, en draaien etc, en mag daarna proberen hem zelf te sturen op zijn blote rug. Daarna mochten we met de hele kudde de rivier in om te wassen en ze daarna een modderbad te geven zodat ze klaar waren voor de avond. Helemaal super!

Na nog wat leuke dagen in Chiang Maii, waarvan 1 hele leuke avond met wat gasten doorgebracht in een reggae bar met live band, ben ik doorgegaan naar Pai. Een erg relaxed hippie dorpje in het noorden van Thailand. In de bus heen, ca. 3 uur langs een stijle slinger weg door de bergen, erg bijzonder, een andere leuke Engelse meid, Andrea, ontmoet waarmee ik de eerste avond Pai een beetje heb verkend. Ik dacht een erg relaxed bungalowtje te hebben geboekt maar had me beetje vergist in de afstand tot het dorp....de eigenaar zei toen ik vroeg hoelang het lopen was...ach is maar ongeveer 5 minuten maar ik breng je wel even. Dus ik achter op zijn scooter....het was ca. 10 min rijden....mmmm dat is geen 5 minuten lopen. En idd...na een gezellige avond heb ik dik 25 minuten in het donker, met veel zwerfhonden onderweg, niet erg prettig, naar huis gelopen, maar het is gelukt. Het mooiste is...dat ik dat de volgende dag tegen de eigenaar vertelde en hij doodleuk zegt dat hij ook gratis fietsverhuur heeft....en bedankt!!!! Dus de volgende dag maar op de fiets. Met Andrea afgesproken om te ontbijten en we zouden samen die dag naar de hotsprings gaan maar ze had beslotern om toch verder te reizen omdat ze Pai te koud vond. Gelukkig zaten er nog een Nederlandse en Australische knul die ik al in Chiang Mai had ontmoet dus daar die dag mee afgesproken. Bleek die avond een groot festival in Pai te zijn waar ca. 13.000 Thai heen zouden gaan. Wij snel kaartjes gekocht en die avond met 5 man in de taxi gesprongen. Wat een vet festival....4 podia, allemaal westerse muziek, leuke sfeer, ijskoud bier...en leuk gezelschap...wat wil je nog meer :). Top avond.

De dagen erna nog in Pai doorgebracht maar voelde me beetje ziek worden. Uiteindelijk met een hoop medicijnen in de bus terug naar Chiang Mai gesprongen en daar weer afgesproken met diezelfde Australier en een Engelse gast (Simon) die ik in Kanchanaburi had ontmoet en schijnbaar heb overgehaald om mee naar Laos te gaan, en dan vooral de Gibbon Experience. Hij wordt dus mijn travelbuddy voor de aankomende week. Daar nog 2 leuke avonden gehad voordat ik en Simon naar Laos vertrokken. Ik ben uiteindelijk zo ziek geworden dat ik last van mn maag had en aan het overgeven was maar besloot om toch de bus maar te nemen omdat we al zoveel hadden geboekt en het me onhandig leek om alles te verzetten. Dus op weg naar de grens van Laos.

Daar aangekomen een beetje race tegen de klok omdat de grens om 6 uur al zou sluiten en we er om 5 uur waren maar ook voor 6 uur bij het kantoor van de Gibbon Exoperience moesten zijn om te betalen....waren er uiteindelijk om 5 voor 6 en moetsen de volgende ochtend vroeg paraat staan. De volgende ochtend begon het avontuur, ik voel me nog steeds niet top. De Gibbon Experience is in het midden van de jungle, aan een harnas en dan van boomtop naar boomtop slingeren aan een zipline. Tevens overnacht je in een boomhut op ca. 60 mtr hoogte. Erg gaaf, vooral de zonsondergang vanaf de boomhut, en een ervaring om nooit meer te vergeten...net als mijn medereisgenoten aangezien ik erg ziek werd en niet erg heb kunnen genieten van mijn verblijf daar en iedereen zo goed als uit hun slaap heb gehouden omdat ik om het uur naar de wc moest :(. Maar ach...het was toch gaaf. De dag erna, na een zware 2 uur durende hike, gelijk door met de bus in een helse 15 uur durende rit naar Luang Prabang. Ik heb overgegeven en voelde me zwaar beroerd, en de buschauffeur was echt een verschrikkelijke chauff....en ik was zoooo blij dat ik na 3 koude en zware nachten eindelijk in een normaal guesthouse met zacht bed en warme douche kon inchecken. Knapte gelijk op en voel me nu, na 2 dagen, stukken beter. Even pas op de plaats dus.

De aankomende dagen bestaan uit de omgeving verkennen en rustig aan doen en waarschijnlijk eind volgende week vetrek naar Vang Vieng om te gaan tuben. Maar het moet gezegd worden....I love Laos :)...

Kus van mij

  • 26 Januari 2014 - 14:34

    Eef:

    Hoi liefie,
    Zo te lezen ben je echt aan het genieten van je superreis!! Balen dat je even goed ziek bent geweest, maar goed om te horen dat je weer opknapt. Zorg je wel goed voor jezelf?!
    Geniet nog van alles lieverd!! Dikke x

  • 26 Januari 2014 - 15:14

    Tineke Brouwer:

    Hoi lieverd,wat een super reis, ik zie het mezelf niet doen,slingeren tussen de bomen en zo.jammer dat je zo ziek bent geweest.Geniet maar lekker,ik blijf je vogen.liefs van ons.

  • 26 Januari 2014 - 16:03

    Annemiek:

    Sorry foto's uploaden lukte echt niet...Heb het ca. 1,5 uur geprobeerd maar internet was te traag...volgende x beter :-). Liefs

  • 26 Januari 2014 - 19:20

    Kim:

    Mooi verhaal weer twin! Jammer dat je ziek werd... maar gelukkig weer opgeknapt! Have fun! Knuffels

  • 26 Januari 2014 - 21:57

    Michelle:

    Mooie verhalen weer Miek! We love Laos too!! Tuben is zo leuk!! Gelukkig ben je weer opgeknapt! Enjoy schat!! XXX

  • 26 Januari 2014 - 23:46

    Tom En Karin:

    Hoi Annemiek, we genieten elke keer weer van je verhalen. Gelukkig eindig je steeds met een goede afloop. Houwe zo en we kijken uit naar je volgende reisverslag van onze 'familyreporter', liefs van ons XX

  • 31 Januari 2014 - 00:19

    Suzanne:

    Heel leuk om je reisverslagen te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 26962

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 29 Maart 2014

Een nieuw begin

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: