Eerste week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Annemiek Duuren - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Annemiek Duuren - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

13 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Na een helse vlucht met een totale vertraging van 8 uur waarvan 3,5 uur doorgebracht op het verschrikkelijke vliegveld van Mumbia eindelijk aangekomen in Bangkok, het avontuur kan beginnen! Met een Nederlands meisje die ook net aankwam samen een taxi gedeeld naar Koh San Road, de Backpackerstreet van Bangkok. Ikzelf slaap er 2 straten achter, net uit de drukte. Het hotel is simpel maar prima. Die avond even de straatjes beetje verkend en uiteindelijk lekker neergeploft op een terrasje waar ik heb genoten van mijn eerste Singha biertje en pad tai (thaise noodles)....oke hier kan ik wel aan wennen ;-). Het is mooi al die verschillende mensen voorbij te zien komen. Ik duik die avond vroeg mijn bed in want ben echt gebroken van die vlucht.

De volgende dag staat er een fiestocht op de planning, iets waarvan ik alleen maar lof hoorde en zoveel tips over had gekregen dat ik dacht...die moet ik boeken. Co van Kessel is inmiddels zelf al bijna 2 jaar overleden maar zijn fietstochten zijn berucht...en ik kan dat nu beamen. Wat ontzettend leuk om dwars door de stad, maar dan echt door de allerkleinste straatjes, rakelings langs huizen en mensen, dwars door rijstplantages en jungle te fietsen en uiteindelijk met de fiets op de boot te eindigen. Erg bijzonder. Die avond lekker mijn voeten laten masseren...heerlijk.

De dag erna vertrek ik alweer naar Kanchanaburi. Ik heb de dag ervoor een transfer geregeld en dat verliep allemaal prima, kleine vertraging, maar hoorde dat je daar maar aan moet wennen. Aangekomen in Kanchanaburi stap ik ietwat verdwaasd uit het minubusje maar al gauw komt er een mannetje op me afgelopen die vraagt waar ik heen moet...en had zelfs een foldertje van het hotel wat ik had geboekt...prima. Het hotel ligt prachtig aan de river kwai. Het restaurant staat op palen en als je er 's avond eet kijk je uit over de river! Ik boek een dagtrip voor de volgende dag.

Om 8 uur vertrek met een minibusje met alleen maar Engelsen naar de Erawan watervalen, tot nu toe echt de mooiste watervallen die ik ooit heb gezien. Het zijn 7 verschillende levels op een berg en elk level heeft zijn eigen prachtige waterval. In een paar ervan kun je zwemmen, en dat is natuurlijk wat ik doe als ik dat kraakheldere en mooie blauwe water zie. Je moet even wennen aan de kou, en de vissen die af en toe aan je voeten knabbelen maar het was lekker verfrissend. Na een lekkere lunch verder en de rest van de stops betroffen de Death Railway waar we een stuk met de trein over heen zijn gegaan, een olifantenritje en een bezoek aan de "bridge over the river Kwai"...zo die kan ik van mn lijstje afstrepen ;-).

De volgende dag vertrok ik alweer naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand, daar mooie tempels bezocht en beetje relaxed.

Eergisteren door met de nachtbus naar Chiang Mai, de rit duurde officieel 8 uur, maar heeft er 10 uur over gedaan, ach als we maar aankomen. Ik zat alleen achter 2 snurkende monniken dus veel slapen was er niet bij. Gisterochtend vroeg ingecheckt in mijn hotel, gelukkig hadden ze al een kamer vrij anders had ik nog moeten wachten tot 14 uur en het was pas 8 uur 's ochtends. Ik zit nu lekker centraal in een prima hotel en heb nadat ik even een dutje heb gedaan lekker de stad verkent. Omdat het zondag was is er een grote "Sunday marrket", hier had ik toevallig over gelezen en was vlakbij, en wat een overload aan spullen en souvenirs....fantastisch, het was zoveel dat ik niet eens wist wat ik allemaal moest kopen en ben uiteindelijk maar met een "hippie" broek (om mijn eigen dikke lange broeken even te vervangen voor iets duns) en een paar sieraden thuis gekomen. Daarna met een paar Amerikaanse meiden waar ik mee in de bus zat en ook tegenkwam op de markt een biertje gedronken en mezelf 's avonds maar verwend met een uitgebreide relax massage. Vandaag de tempels bezocht en morgen ga ik een echte thaise kookcursus bijwonen....ben erg benieuwd.

Het alleen reizen gaat prima, nog wel even wennen af en toe. En hoewel ik het meestal lekker vind alles op mn gemakje te doen is het ook wel fijn om niet alleen te gaan eten. Ben nog niet echt op stap geweest, ook nog geen behoefte aan gehad, maar zal vanzelf wel komen.

Nou het waren maar een paar dagen maar toch al veel te vertellen haha. Tot over een week. Dan waarschijnlijk al vanuit Laos.

  • 13 Januari 2014 - 10:03

    Robke:

    Klinkt goed Miek! Ik herinner onze totale cultuurschok nog van een tijd geleden! Nu denk ik er met weemoed aan terug! Genieten dus! Veel plezier nog!

  • 13 Januari 2014 - 10:06

    Inge:

    Hey meis.

    Fijn om te lezen dat je er wel van geniet! Zo te horen heb je al mooie dingen meegemaakt en er zullen er vast nog wel veeeeeeeel meer komen. Geniet ervan meis. Xxx

  • 13 Januari 2014 - 10:06

    Linda Wernsen:

    Hey Annemiek,

    Wat leuk om te lezen wat je tot nu toe allemaal gedaan hebt...en dan ben je nog maar ruim een week weg. Veel plezier met je kookworkshop..als je weer in Nederland bent dan houden wij ons aanbevolen ;-).
    Kan me voorstellen dat het alleen eten je 'tegenvalt'. Het is nu eenmaal gezelliger om met anderen te eten. Wie weet kom je nog iemand tegen in Thailand en anders komt dat vast goed in de andere drie landen waar je nog naar toe gaat.

    Heel veel plezier en geniet van al het moois wat je gaat zien (maar dat doe je volgens mij ook wel).

    Dikke kus van Henk en Linda

  • 13 Januari 2014 - 10:22

    Bart & Melanie:

    Hee Annemiek,

    Wat fijn om te lezen dat je eerste paar dagen zo goed zijn bevallen! Zelf heb ik (Mel) een paar jaar geleden ook de fietstocht gedaan van Co van Kessel (met Co van Kessel, shocking om te lezen dat hij al lang overleden is zeg). Kanchanaburi is inderdaad prachtig! Als je nog een beetje tijd hebt rondom Bangkok is het écht een aanrader om naar Acient City te gaan (megagroot park met heel Thailand in het 'mini', alle bouwstijlen en verschillende volkeren bij elkaar). En mocht je nog op Phuket komen; daar vond ik Kata Bay te gek en vanuit daar een tripje naar de Pangna eilanden is ultiem! Heel veel plezier met de rest van je reis en doe voorzichtig! Wij blijven je volgen.

    Groetjes,


    Bart & Melanie

  • 13 Januari 2014 - 10:41

    Ellen:

    Wat den belevenissen... En dat allemaal in 1 week!
    Je komt misschien met een rugzak vol souvenirs terug, maar bovenal met een hoofd en hart vol van mooie ervaringen. Enjoy!

  • 13 Januari 2014 - 12:09

    Chantal:

    Lieverd,

    Wat leuk om je belevenissen te lezen. Geniet en beleef.

    Dikke extra knuffel van mij

  • 13 Januari 2014 - 12:47

    Nathalie:

    Lieve Miekje, wat een mooi verslag zo al van de eerste week! Fijn om te lezen dat je je prima vermaakt en regelmatig gezelschap hebt. Prachtige foto's ook! Lekker genieten maar weer en ik kijk uit naar je volgende verslag. Veel plezier! xxx Nathalie

  • 13 Januari 2014 - 14:59

    Danielle:

    Klinkt al ongelofelijk fantastisch wat je op 1weekje al gezien en gedaan hebt! Vooral fijn om te horen dat je er al echt van hebt kunnen genieten! Doe zo voort en je zal ongetwijfelt nog heel véél boeiende verhalen kunnen vertellen! Enjoy! Xxx

  • 13 Januari 2014 - 15:03

    Eef:

    Liefie, wat mooi om te lezen dat je al zoveel hebt gezien en gedaan! Ik geniet hier van je verhalen. Hoop dat je nog een beetje meer geacclimatiseerd raakt zodat je optimaal van alles kunt genieten!!!!
    Hele dikke kus van ons.

  • 13 Januari 2014 - 15:48

    Marielle:

    Ciao miekie!

    Wat ontzettend stoer van je, zo'n reis in je eentje! Geniet ervan en blijf vooral van die prachtige foto's maken! We blijven je volgen en zijn erg benieuwd naar alles wat je daar gaat zien en beleven en hopen je te zien als we weer een keer in Nederland zijn. Heel veel liefs en un grosso bacio van Sancio en Marielle.


  • 13 Januari 2014 - 15:59

    Eef:

    Liefie, wat mooi om te lezen dat je al zoveel hebt gezien en gedaan! Ik geniet hier van je verhalen. Hoop dat je nog een beetje meer geacclimatiseerd raakt zodat je optimaal van alles kunt genieten!!!!
    Hele dikke kus van ons.

  • 13 Januari 2014 - 16:42

    Karin&Tom:

    Hey Annemiek,
    Leuk om je eerste indrukken en belevenissen te lezen. Je gaat wel relaxed om met al die verschillende situaties en gewoontes. De foto's laten ook een 'blije Annemiek' zien. Houwe zo en we kijken uit naar je volgende verslag en niet te vergeten de mooie foto's. Lieve groetjes van ons X

  • 13 Januari 2014 - 18:39

    Marije:

    Liefie,
    Wow Zooo vet om je verhalen te lezen. Zo voelt het toch wel beetje of je
    Dichtbij bent :). Heerlijk om dit te lezen, en ooo wat ben ik jaloers. Wel handig dat je het voor ons allemaal al een beetje verkend, dan hoef ik dat straks later zelf niet te doen.
    Geniet mop van je mooie reis en alles wat je ziet. Ik kijk uit naar je volgende verslag :)z

    Dikke kusssss

  • 13 Januari 2014 - 18:40

    Henk En Thea:

    Hoi annemiek
    Leuk te lezen dat je al zo veel leuke dingen hebt gedaan in amper een week en die kookworkshop lijkt mij ook helemaal te gek en dat allemaal in je uppie heel veel reisplezier en lezen graag weer je volgende reisverslag groetjes van ome henk en tante thee

  • 13 Januari 2014 - 19:19

    Koen:

    Hé die Annemiek,
    dat leest als een boek en de foto's geven een goede indruk van wat je meemaakt.Mooi weer heb je wel of heb je geen waterdichte camera ? 'k Ben benieuwd hoe het verder gaat op je reis.
    Veel plezier en ook wij kijken uit naar je volgende verslag.Liefs van tante Ingrid en ome Koen

  • 13 Januari 2014 - 19:36

    Noor:

    Goed te lezen dat het goed met je gaat

  • 13 Januari 2014 - 21:54

    Laura:

    Lieve Miekie, leuk je verhaal te lezen en je fotos te zien!
    En jaaa, die hippie broeken zijn echt cool, kan niet ontbreken bij een dushi backpacker!
    Have fun babe! Xxx
    Btw, je bent niet helemaal alleen hoor, in gedachten reizen we met je mee!

  • 14 Januari 2014 - 11:17

    Femke:

    Hi stoere Globe trotter!


    Klinkt onwijs goed zeg, mooie foto's ook!
    Ga er heerlijk van genieten daar, met mooi weer, fijn eten, goede biertjes en lekker slenteren en ontdekken!

    Dikke Tuut!

  • 14 Januari 2014 - 16:12

    Fred:

    ik blader door de computer en kom een reisverslag van jouw tegen. Geweldig zo'n avontuur, fijn dat je zo van kunt genieten. veel plezier en lees met veel genoegen je reisverslagen. Prachtige foto's, ik ben jalours op je.

  • 14 Januari 2014 - 19:31

    Diny:

    Hé lieve Annemiek,

    Wat een mooi verhaal. De kleine tussendoortjes op Facebook trouwens ook. En wat een prachtige foto's! Je geniet volop zo te lezen en te zien. En die paar minpuntjes waar je nog tegenaan loopt verdwijnen ook wel. Je bent net een goeie week weg.
    Geniet lekker verder want dan kunnen wij genieten van jouw verhalen en foto's

  • 14 Januari 2014 - 19:33

    Diny:

    Dat hij nou de smileys niet overneemt is nog tot daar aan toe.
    Maar de laatste zin overslaan, grrrr.

    Dat was:

    Liefs en een dikke knuf,
    Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 26964

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 29 Maart 2014

Een nieuw begin

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: